Organizacja w roku szkolnym - BTS #4

  Witajcie! Wiele osób ma problem z organizacją w czasie roku szkolnego. Czasem coś zgubią, czasem zapomną o sprawdzianie, a czasem nie wiedzą nawet, jakie lekcje mają danego dnia. W tym poście udzielę Wam kilku rad, co zrobić, aby wejść w kolejny rok szkolny ze zorganizowaniem.



1. Wyposażenie piórnika
 Ważne jest, by w ciągu roku szkolnego w piórniku był porządek i żebyście nie musieli szukać godzinami jednej rzeczy. Proponuję Wam piórnik dwukomorowy, czyli pierwszy sposób. Do jednej komory wsadzamy długopis, ołówek i inne podstawowe rzeczy, a do drugiej cienkopisy, markery... W ten sposób wszystko będzie poukładane! 
 Drugi sposób - jeśli podobają Wam się piórniki w kształcie tuby lub kostki to wystarczy kupić dwa. W jednym nosimy rzeczy potrzebne na lekcjach, a w drugim masę kolorów! Ja wykorzystam w tym roku właśnie ten sposób :)

2. Zainwestuj w planner
 Pomysł dla tych młodszych, ale i starszych czytelników mojego bloga. Planner to świetna sprawa! Zapiszecie w nim każdy sprawdzian, kartkówkę, zadanie długoterminowe, ważne spotkania i wiele, wiele więcej! Używam owych plannerów od dwóch lat i powiem Wam, że o wiele łatwiej jest mi się zorganizować :) W tym roku śliczne plannery możecie znaleźć w biedronce, Empiku czy na internecie. Ba! Sami możecie robić swoje plannery :)

3. Zaplanuj swój czas
 Wracasz ze szkoły lub pracy i co robisz? Często nie wiemy, czy lekcję lub inne czynności zostawić na popołudnie, wieczór, a może zrobić je od razu. Zaplanuj swój czas tak, aby po powrocie z pracy lub szkoły od razu wiedzieć, co trzeba zrobić! Ja po powrocie ze szkoły, siadam do zadań, a potem dzień jest dla mnie!

4. Starannie prowadź zeszyty, używaj kolorów 
 O wiele łatwiej uczyć się z zadbanych książek i pięknych zeszytów, z których biłaby masa kolorów i chęć do nauki. Czasem warto coś podkreślić, zaznaczyć, by później widzieć to lepiej. O wiele szybciej pójdzie Wam nauka, czy praca :)

5. Motywacja
 Nigdy nie trać nadziei, że to wszystko może się udać. Nawet jeśli skończyłeś rok szkolny z dwójkami, w tym roku możesz mieć wysoką średnią, a wszystko dzięki motywacji, pracy i organizacji. Cokolwiek robisz, zawsze z tyłu głowy miej myśl, że wszystko będzie dobrze, to na pewno ci pomoże!


   I to już wszystko na dziś. Dziękuję Wam za 8000 wyświetleń na blogu i takie pozytywne odebranie tej serii! Za tydzień szkoła, więc na bloga wrócą opowiadania i covery :) Dziękuję, że jesteście! Powodzenia w kolejnym roku szkolnym i pracy :)


Komentarze

  1. Bardzo dobry wpis. Uwielbiam czytac o organizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cenne wskazówki organizacyjne, fajnie, że o tym piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh chyba zorganizowanie czasu będzie najgorsze :) Bardzo przydatne wskazówki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy to było :) ale faktycznie uwielbiałam przygotowania do szkoły. Nowy piórnik, zeszyty wszystko to sprawiało, że z chęcią do niej wracałam po wakacjach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wpis, taki na temat. Odnośnie plannera to świetna sprawa! Sama mam kalendarz szkolny. U mnie na blogu wpis o zakupach Back to school ;)
    Pozdrawiam :*
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna i przydatna lista, muszę kupić sobie jakiś planner :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie,ze sie teraz planuje takie rzeczy. Jak ja chodzilam do szkoly to nie planowalam nic. Teraz bym skorzystala z Twoich rad:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lata szkolne całe szczęście już od dawna za mną :) Sposoby przydatne, nawet później, w "dorosłym" życiu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pomocny wpis, chociaż ja w tym roku idę na studia, ale i tak wiele rzeczy się u mnie sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż zatęskniłam trochę za tym szkolnym życiem :) No, ale to już dawno za mną...

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja mam szkołę w weekendy :P
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2018/08/koronkowa-sukienka-i-molo-w-koobrzegu.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe i praktyczne rady. Mam nadzieję, że się sprawdzą :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz